Friday, April 10, 2009

Semoga dipermudahkanNya


"Ya Allah,kasihanilah aku dengan mengurniakan aku kemampuan meninggalkan maksiat selagi aku hidup, dan kasihanilah aku dari memberatkan diriku dengan perkara2 yang tidak penting bagiku.
dan kurniakanlah aku anugerah melihat perkara yang engkau suka.
Ya, Allah yang menciptakan langit & bumi, yang memiliki keangungan, kemuliaan & kekuasaan yang tidak pernah luput,aku memohan kpdMu.Ya Allah, yang maha pemurah dengan kekuasaan Mu dan cahayaMu agar menjadikan aku mampu menghafaz kitabMu sebagaimana yang Engkau ajarkan. Dan kurniakan aku kesempatan untuk membacanya sebagaimana yang engkau kehendaki.
Yang Allah yang menciptakan langit & bumi, yang memiliki keagungan, kemuliaan & kekuasaan yang tidak pernah luput, aku mohon padaMu ya Allah yang maha pemurah dgn kekuasaanMu agar menjadikan penglihatanku terang dgn kitabMu, agar dilepaskan hatiku dari belenggunya dgn kitabMu itu,
dan dilapangkan dgnnya dadaku,& dibersihkan dgnnya tubuhku.
Sesungguhnya tiada siapa yang sebenarnya yang dapat memberikan pertolongan selainMu, dan mendatangkan selain Engkau. Dan tiada upaya melainkan Allah yang Maha Tinggi lagi Maha Agung.
(HR Tarmidhi; Bab Dua al-Hifz)
"Tiada Tuhan selain Allah yang Maha Besar lagi Maha Penyayang,tiada Tuhan selain Allah, Tuhan pemelihara Arasy yang agung, tiada Tuhan selain Allah, Tuhan pemelihara langit & bumi, Tuhan pemelihara arasy" (HR Bukhari, no.6345)
"Wahai Tuhan, tiada kemudahan melainkan apa yang Engkau jadikan mudah dan perkara yang susah boleh Engkau jadikan mudah, apabila engkau mengkehendakinya" (HRIbn Hibban; no 2427)
Good Luck.Semoga dipermudahkanNya.Amin!

No comments: